6 שיטות איך לשחרר גב תפוס

6 שיטות איך לשחרר גב תפוס

נתפס לכם הגב? אל תשכבו במיטה. הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לשחרר אותו.

קמתם עם גב תפוס ואתם מרגישים שאתם לא מצליחים לתפקד? תכננתם יציאה לילית נחמדה ופתאום עשיתם תנועה לא נכונה ונאלצתם להישאר בבית? מי מאיתנו לא מכיר את כאבי הגב התפוס, העליון או התחתון, שמקרין לעתים כאב גם לרגליים או לצוואר ולכתפיים. מסתבר  שהתופעה כל כך נפוצה עד שכ־80% מהאנשים יסבלו מכאבי גב בשלב כלשהו בחייהם וכ-15% סובלים מכך בכל רגע נתון. למה דווקא הגב? מכיוון שזהו החלק העיקרי שתומך ברוב משקל הגוף, הוא הראשון לסבול מכאבים ושרירים תפוסים. אז איך משחררים גב תפוס?

אם נתפס לכם פתאום הגב, הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לשחרר אותו:

פעילות גופנית מתונה

בניגוד לאמונה הרווחת כי כשהגב נתפס כדאי לא לבצע שום פעילות ואפילו עדיף לשכב במיטה, הרי שלאמיתו של דבר, הרופאים ממליצים דווקא להימנע ממנוחה מוחלטת ולבצע פעילות מתונה, כמו למשל הליכה או שחייה במאמץ קל. עבור אנשים רבים הפעילות המתונה מפחיתה את הכאב ומשפרת את ההרגשה באופן כללי. מה שכן, מומלץ לא להשתולל ובטח שלא להרים משקולות ומשאות כבדים. 

חגורת גב

חגורות גב אולי לא נראות כמו פריט לבוש הכי סקסי שיש, אבל הן בהחלט עושות את העבודה בכל מה שקשור לכאבי גב. החגורות הנפוצות משלבות בין תמיכת שרירי הגב התפוסים לחימומם והתוצאה היא תחושת הקלה משמעותית. אגב, רוב חגורות הגב צמודות לגוף כך שלא רואים אותן מתחת לבגדים.

עוד בנושא5 סיבות לא לישון על הספה בסלון

אמבטיה עם מלח אנגלי

על מלח אנגלי כבר שמעתם? לא מדובר במלח מאכל אלא על מינרל טבעי שמכיל מגנזיום וגופרית. המרכיב המרכזי במלח האנגלי הוא המגנזיום שהוא מינרל בעל השפעות חיוביות ניכרות שעוזרות בשיקום שרירים. אם אתם סובלים מגב תפוס, הכינו לכם אמבטיה חמה ושפכו פנימה חופן של מלח אנגלי. מנת המגנזיום שתספגו במהלך האמבטיה, כך אומרות השמועות, תקל עליכם את הכאבים ויותר מכך תשפר לכם את מצב הרוח. 

שיטת הכדור

קחו כדור גמיש, למשל כדור טניס, והצמידו אותו לקיר תוך שאתם משעינים עליו את גבכם. בעדינות ובאיטיות הניעו את הגוף בתנועות סיבוביות כלפי הכדור כך שהוא בעצם יעסה את האזור המתוח והכואב ויקל על הכאב. שימו לב שאתם מעסים את השרירים בלבד ולא לוחצים את הכדור אל עבור עמוד השדרה. 

כורסת עיסוי

אם אין לכם סבלנות להתחיל לחפש כדורי טניס בבית, אפשרות קלה ולבטח נוחה יותר היא להשתמש בכורסת עיסוי. בשוק קיימות היום מגוון של כורסאות שיעניקו לכם חוויה אמיתית ושלמה של עיסוי בסגנון שיאצו. כל שנותר לכם הוא להתרווח לאחור ולתת לכורסה לעשות עבורכם את העבודה. העיסוי, כך אנו מקווים, יפחית את הכאב והמתח.