תרופות הסבתא שיפתרו לכם את כאבי הגב התחתון!

עם השנים, אורח החיים שלנו ושגרת העבודה מול המחשב, המסך, בישיבות השונות ובדרכים, מאלצים אותנו לבלות יותר ויותר שעות בישיבה. התוצאה- כאבי גב הולכים וגוברים. מה הפתרון לכאבי גב תחתון? והאם אפשר לפתור כאבי גב תחתון עם תרופות סבתא? התשובות לפניכם.

פורסם בתאריך 29/01/2024

כאבי גב תחתון תרופות סבתא

נתחיל בעובדה שלכאבי גב לעתים יש סיבות מורכבות כמו פריצת דיסק, בעיה בחוליות ומגוון סיבות אחרות שאותן חשוב לפתור בהתייעצות עם אורתופד. אבל ברוב המקרים, הסיבות לכאבי הגב התחתון הן יומיומיות ורובנו סובלים מהן לתקופות:

  • חוסר בפעילות גופנית המחזקת את השרירים התומכים, מגמישה את המפרקים ומצמצמת סיכויים לפציעות.
  • יציבה שאינה מסתמכת ומשתמשת נכון בשרירים ונשענת לא נכון על עמוד השדרה
  • שעות ארוכות בישיבה המפעילות לחץ על שרירי הגב התחתון
  • מנחי שינה הלוחצים ושוחקים את עמוד השדרה

רגע לפני שאתם רצים לטיפול תרופתי, הנה כמה תרופות סבתא לכאבי גב תחתון:

1. שתיית מים! כדי להבטיח זרימת דם איכותית לכל חלקי הגוף, הקפידו לשתות מים וכמה שיותר- יותר טוב.

  1. תזונה עשירה בפירות וירקות- שמירה על תזונה מאוזנת תעזור לספק חומרים מזינים וויטמינים הדרושים לתפקוד מיטבי של השרירים.
  2. תמיכה בגב בישיבה- אם השגרה שלכם מאלצת אתכם לישיבה לפרקי זמן ארוכים, נסו להניח כרית קטנה באזור המותניים בעקומת הגב ולשמור על צורת ה-S הבריאה של עמוד השדרה. אם יש לכם אפשרות להמיר חלק מזמן הישיבה על כיסא, בישיבה על כורסת עיסוי– הלחיצות במקומות המדויקים יוכלו להיות יופי של פתרון לכאבי הגב התחתון.
  3. כורכום! לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות. הוא מצוין למפרקי הגוף ותומך בשיפור זרימת הדם, כך שהוא יכול מאוד לעזור בכאבי הגב השונים. רכשו תוספת כורכום או כורכומין בחנויות הטבע או הוסיפו כפית כורכום לגביע יוגורט.
  4. עיסוי! אחת הסיבות לכאבי גב תחתון שחוזרת על עצמה, היא שרירים תפוסים. טיפול פיזיותרפי, עיסוי בשמנים או כל סוג אחר של עיסוי לשחרור השרירים לרוב יספק הקלה מיידית לכאב. אבל אם אתם מעדיפים ליהנות מעיסוי מבלי לצאת מהבית, תוכלו למצוא מגוון מכשירי עיסוי ביתיים: חגורות עיסוי, כריות עיסוי, אקדחי עיסוי, מוטות עיסוי ועוד שלל מכשירים ופתרונות חכמים ומתקדמים שיתנו לכם את המענה המדויק.
  5. שינה איכותית – כדי ליהנות משרירים רפויים נסו להקפיד על שינה של מינימום 6 שעות בלילה, ובשינה על הצד תמכו בגב עם כרית בין הברכיים.
  6. אמבטיות מלח- תרכובות מלחים ומינרלים העשירות במגנזיום וגופרית, מאפשרות יחד ריפוי של רקמות, חיטוי זיהומים והרפיה של השרירים. מלאו אמבטיה חמה במיוחד, פזרו בה את המלחים ותנו להם להיספג בגוף.
  7. פעילות גופנית- כדי לחזק את השרירים התומכים ולהבטיח גמישות של הגוף, השרירים והמפרקים, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית. לכאבי גב תחתון, פתרון יעיל

יהיה תרגול יוגה, הליכות או שכיבות סמיכה.

לסיכום, תרופות סבתא לכאבי גב תחתון עשויות להיות פתרון יעיל ומיידי בכאב המלווה אתכם בפעולות היומיומיות. זכרו להצטייד במכשיר עיסוי חדשני שיעזור לכם להקל כמעט על כל כאב שרירים שיופיע בגוף.


אולי יעניין אתכם גם: