מתחת לפוך: 7 סרטי חורף מושלמים שיחממו לכם את הלב

כורסא מפנקת, ספה רחבה, פוך עוטף וכוס שוקו או תה חם, ואתם מוכנים! קבלו 6 סרטים שיעשו לכם חם בלב בעונה הקרירה

פורסם בתאריך 22/01/2024

סרטים מומלצים לחורף

סוף-סוף חורף! בישראל מדובר בעונה קצרה ומתונה יחסית, שלא טומנת בחובה סופות אימתניות או גשמים ממושכים, אבל גם בחורף המקומי שלנו הכי כיף להיות בבית, להתכסות בשמיכה רכה ולהתפנק מול החימום עם עוגיות ושוקו חם. מחפשים סרט שישלים את האווירה? או, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

7 סרטים מומלצים לחורף

מצאנו עבורכם 7 סרטים לימים הקרירים שיחסכו לכם שיטוטים מיותרים ברשת, וימיסו אפילו את הלב הקפוא ביותר. כל מה שנשאר לכם זה לבחור את הז’אנר המועדף עליכם, ולהתרווח בתוך כורסה:

מצב רוח רומנטי” – יש לך הודעה”

You’ve Got Mail (1998)

בקומדיה הרומנטית המקסימה הזו שביימה נורה אפרון, מככבים מג ראיין וטום הנקס. השניים מגלמים חברים לעט, הם מתכתבים במייל ומתאהבים מבלי להבין שבחיים האמיתיים הם דווקא יריבים עסקיים. הסרט כולו מתרחש על רקע ניו יורק המושלגת, מה שמוסיף רובד רומנטי משמעותי לעלילה. זה סיפור מחמם לב על אהבה שמוצאים במקומות הכי לא צפויים.

עם מי כדאי לצפות? עם בן או בת הזוג שלכם, או מישהו שאתם רוצים להדליק אצלו את אש הרומנטיקה.

קופאים מפחד – “הבקתה”

The Lodge (2019)

“הבקתה” היא סרט אימה פסיכולוגי שיגרום לכם להטיל ספק בכל מה שאתם רואים. גרייס היא ארוסתו החדשה של ריצ’ארד, אביהם של איידן ומיה, ולמענה הוא עזב את אימם. בכדי שגרייס תוכל להתחבר לילדים המנוכרים, היא וריצ’ארד מחליטים לבלות את חופשת חג המולד החורפית בבקתה מבודדת במסצ’וסטס. אבל כשהאבא נאלץ לחזור העירה בענייני עבודה, הילדים מוצאים את עצמם לכודים בבקתה המושלגת עם האם החורגת העתידית. אז מתחילים להתרחש דברים מוזרים, מפחידים ומצמררים.

עם מי כדאי לצפות? עם חובבי הז’אנר, ולא לבעלי לב חלש.

חוזרים לקלאסיקה – ד”ר ז’יוואגו 

Dr. Zhivago (1965)

זהו סרט רומנטי תקופתי סוחף, שמתרחש על רקע המהפכה הרוסית ומלחמת העולם הראשונה. הסרט מספר את סיפורו של יורי ז’יוואגו, רופא ומשורר, שנקרע בין אהבתו לאשתו טוניה, לבין התשוקה שלו ללארה. הסרט משלב מאבקים אישיים יחד עם אירועים היסטוריים, ומצולם על רקע נופים מושלגים רוסיים מרהיבים, שמוסיפים הרבה להצלחת הסרט האפי הזה, ותרמו לזכייתו ב-5 פרסי אוסקר ו-3 פרסי גלובוס הזהב.

עם מי כדאי לצפות? עם אנשים שלא פוחדים מקלאסיקה טובה, שיודעים להעריך סיפור אהבה גדול מהחיים אבל לא נרתעים מסרט ארוך בקצב “של פעם”.

לכל המשפחה 1 –”הדוב פדינגטון 2″

Paddington (2017)

סרט בריטי מצחיק בגרסת לייב-אקשן, בו הדוב המתוק פדינגטון יוצא למסע כדי לקנות לדודה שלו לוסי מתנה מיוחדת ליום הולדתה ה-100. במהלך המסע פדינגטון מסתבך במזימת שוד תכשיטים. הוא יוצא להרפתקה כדי להוכיח לשוטרים שלא הוא הגנב ולהציל את המצב, כאשר כל ההרפתקה מתרחשת על רקע לונדון המושלגת והמושלמת.

זהו סרט אנימציה יפהפה ומלא דמיון. הוא מצחיק ומרגש, וכולל כמובן מסר על חשיבותה של המשפחה. שעה וחצי של כיף נטול דאגות.

עם מי כדאי לצפות? עם ילדים משועממים שכיף להתכרבל איתם על הספה.

לכל המשפחה 2 – “סיפורי נרניה: האריה, המכשפה וארון הבגדים” 

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and the Wardrobe (2005)

רוב הסיכויים שאתם המבוגרים כבר נכנסתם פעם לעולם הקסום של נרניה. הסרט הזה זו הזדמנות מצוינת להכיר אותו גם לדור הצעיר שבבית. הצטרפו להרפתקה הפנטסטית של פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי, ארבעה ילדים בריטים שפונו במהלך הבליץ לבית בכפר, שם הם מוצאים ארון המוביל לעולם פנטזיה בשם נרניה. בנרניה המושלגת, שם החורף נצחי, הם יוצרים ברית עם האריה אסלן, נגד כוחותיה של  המכשפה הלבנה עם הלב הקפוא.

עם מי כדאי לצפות? עם כל מי שיש לו נפש נצחית של ילד ומחפש תמיד ריגושים והרפתקאות.

הכי ישראלי – עפולה אקספרס (1997)

הסיבה שבחרנו בסרט הזה לרשימה החורפית שלנו, היא שיר הנושא שלו שנקרא “גשם”. הסרט מגולל את עלילותיהם של דוד, בגילומו של צביקה הדר, ובתיה (אסתי זקהיים), בני זוג מעפולה שמגשימים חלום ועוברים לתל אביב. דוד חולם להפוך לקוסם מצליח אבל החלום משתבש בדרך. הסרט הבלתי נשכח הזה עוסק ביחסים המורכבים בין בני הזוג, וכששיר הנושא נשמע ברקע, בביצועו המאלף של אלי לוזון, אין אחד שלא מצטמרר מהתרגשות.

את השיר “גשם” כתב יעקב גלעד והלחין יחיאל אמסלם ועל העיבוד המרגש לסרט אחראי יובל שפריר. הגרסה הזו נכנסה למצעדי הפזמונים השבועיים של רשת ג’ בשנת 1998 וכבר בשבוע הראשון במצעד דורג השיר במקום הראשון.

עם מי כדאי לצפות? עם אנשים שיש להם חלום והם לא מפסיקים לרדוף אחריו.

דוקו מחמם לב – “אש האהבה”

Fire of Love (2022)

אם המטרה שלכם היא להתחמם, הסרט הדוקומנטרי הזה בטוח יעשה את העבודה. הוא עוקב במשך 25 שנה אחרי סיפור האהבה המרגש בין שני מטפסים חובבי הרי געש מתפרצים. השניים התקרבו עד כמה שניתן לקרביים של הרי געש, וחקרו מקרוב הרים מעשנים באיסלנד, איטליה, קולומביה, זאיר ויפן. הצילומים בסרט מרהיבים ונראים כאילו נלקחו מעולם אחר, ואין ספק שיגרמו לכם להרגיש את החום הלוהט גם כשאתם במרחק עצום משם.

עם מי כדאי לצפות? חובבי טבע שחולמים להגיע עד לקצה.

צפייה מהנה!


אולי יעניין אתכם גם: