טיפים לעיצוב סלון קטן מבלי להתפשר על נוחות!

חלמתם על סלון מרווח שאפשר לארח בו בנוחות, להתפרש על ספות וכורסאות ולהתפרע בריהוט בומבסטי, אבל המציאות של החיים הפגישה אתכם עם סלון בחלל קטן. אל ייאוש! זה עוד לא הזמן לוותר על כל החלומות שלכם, במיוחד בשבילכם בנינו את המדריך המלא לאיך לעצב סלון קטן מבלי להתפשר על הנוחות.

פורסם בתאריך 31/07/2023

איך לעצב סלון קטן

עיצוב פנים חכם הוא כזה שמתייחס לחלל הנתון ויודע לייצר בו תחבולות ואשליות. כשניגשים לעיצוב סלון קטן חשוב להשתמש בקירות, בחלונות ובתאורה לחשב כל רהיט, לדייק בצבעוניות ולתת לפרטים הקטנים לייצר תחושה של חלל גדול.

אז איך לעצב סלון קטן אתם שואלים? כך תעשו את זה:

שלבו חומרי גלם

חלוקה של החלל לאזורים יכולה לתת תחושה של אזור פתוח ומרווח. בחרו קיר אחד וחפו אותו באבני בריקים, בטפט עם טקסטורה, בקורות עץ, או אפילו השאירו את הבטון חשוף- הקיר הזה יכניס עניין, ימשוך תשומת לב, יחלק את החלל לאזורים וייתן תחושה של אופי.

בחרו את מוקד הצבע

בחירת הצבעוניות בחלל קטן היא מורכבת. בפריטים הגדולים חשוב לשמור על צבעוניות נייטרלית, שקטה ועדינה, אבל נגיעות של צבע יתנו את הטון לחלל כולו. שימו לב שאתם לא משלבים גם קיר צבעוני, גם כורסאות סלון צבעוניות וגם תמונות צבעוניות. בחרו מוקד אחד של צבע בולט וממנו המשיכו בנגיעות קטנות (כריות, פסל, כד…).

השתמשו בריהוט מודולרי

כדי לשמור על אווירה מזמינה ולא עמוסה, חשוב לבחור את הרהיטים בקפידה. חשבו פונקציונאלי- שלבו רק רהיטים שאתם באמת צריכים ונסו לבחור באלה שיבטיחו לכם כמה שימושים. לדוג’- שולחן קפה עם מקום אחסון תחתיו, הדום מרופד שנפתח ומכיל בתוכו כרבוליות סלון, פינות ישיבה שמתרחבות ומצטמצמות בהתאם לכמות היושבים וכד’.

בחרו ריהוט מדויק

אל תתעקשו להכניס את הספה המסיבית מהבית הקודם לסלון הקטן, התאימו ספה למידות המדויקות של החלל ונצלו את המבנה שלו. בחירה בסלון פינתי עם שזלונג לדוג’, יכולה לחסוך לכם שילוב של כורסאות סלון ולייצר תחושה של ספה גדולה ומרווחת, בחירה בלאב סיט גדולה יכולה לפעמים לבוא על חשבון הספה התלת מושבית ובחירה בשרפרפים תשאיר לכם חלל פתוח ונתון לשינוי.

ותרו על המזנון

במסגרת המינימליזם, מומלץ לוותר על רהיטים שאין להם מקום. את הטלוויזיה לדוג’ תוכלו לתלות על הקיר ולהתקין תחתיה מדף צף דקורטיבי שיחליף את המזנון.

פרשו שטיח גדול!

כןכן, זה שהחלל קטן לא אומר שגם השטיח צריך להיות קטן. שימוש בשטיח גדול מושך את העיניים אל שוליו ויוצר אשליה של מרחב גדול ופתוח יותר.

העדיפו תאורה שוטפת

למרות שברוב הסלונים תמצאו גוף תאורה שתלוי מהתקרה, בחלל קטן כדאי להחליף אותה בספוטים שיכוונו לכיוונים שונים, ישטפו את החלל באור ויצרו תחושה של חלל גדול. בנוסף לגופי התאורה, נצלו כמה שיותר תאורה טבעית שחודרת מהחלון- אור שמש הוא תמיד האור הנעים ביותר.

לסיכום, יש לא מעט טיפים לאיך לעצב סלון קטן, אבל בסופו של דבר הטיפ הגדול (והמעצבן) מכולם הוא- שמרו על הסדר. סלון מסודר מבטיח תחושה מרווחת יותר ועמוסה פחות. נסו את זה בעצמכם!


אולי יעניין אתכם גם: