טיפים לסידור סלון בשיטת הפנג שואי

הסלון הוא אחד החללים החשובים בבית.

פורסם בתאריך 22/05/2023

לרוב הסלון הוא יהיה מקום המפגש המשפחתי, מקום המנוחה בסוף יום והמקום בו מארחים ומבלים זמן משותף. לכן, כשניגשים למשימת עיצוב הסלון חשוב לוודא שתהיה בו זרימה טובה ובעיקר- אנרגיה טובה.

תורת הפנג שואי הסינית מאמינה, שסידור נכון של הרהיטים בחלל יוצרים אווירה נינוחה של ביטחון, יציבות, רעננות והרמוניה. 

פנג שואי סלון– כך תעשו את זה נכון:

מיקום הספה ביחס לדלת הכניסה

לפי הפנג שואי, כדי שהיושבים בסלון יוכלו להרגיש רגועים ובטוחים, מומלץ להציב את הספה מול דלת הכניסה. כך, יש אפשרות להיות ערים יותר לסכנות והפתעות וכמובן, יש זרימה של אוויר, אור ואנרגיה מבחוץ פנימה.

בחרו סלון מזמין

ההמלצה של הפנג שואי סלון היא להשתמש ברהיטים נעימים, מזמינים ונוחים המעוצבים בקווים זורמים ולא בזוויות חדות. גם אם בחרתם בסלון פינתי , כדאי שיהיה כזה עם קווים מעוגלים וצבעוניות רכה.

הימנעו מעומס

בסלונים רבים, תוספת הצבע והעניין מגיעה בדמות כריות נוי. אבל שיטת הפנג שואי רואה בעומס של כריות נוי צפיפות ובלגן שעשויים לפגוע באנרגיה החיובית בחלל. נסו לצמצם כריות ואפילו לבחור ספה שתהיה רכה ונוחה מספיק בפני עצמה ולא תצטרך את תמיכת הכריות.

ספה מול ספה? Big no no

גישת הפאנג שואי לסלון אומרת שכששני רהיטים ניצבים זה מול זה, נוצרת תחושה של קונפליקט בין היושבים בהן. נסו להציב את הרהיטים סביב המרכז, בזווית זה לזה ולא בקו ישר.

פנו את המעברים

כדי לייצר זרימת אנרגיה חיובית בסלון ובבית בכלל, יש לפנות חפצים החוסמים את המעברים. אם יש רהיט שאתם נתקלים בו שוב ושוב או חפץ שמגביל את המעבר- פנו אותו ואפשרו לאנרגיה לזרום בחופשיות.

הצמידו את הספה לקיר

למרות שאפשר לראות בלא מעט סלונים את הספה “צפה” במרכז החלל, בפאנג שואי, ממליצים לעגן את הספה לקיר ובכך להבטיח ליושבים עליה תחושה בטוחה ומוגנת.  יחד עם זאת, מומלץ להשאיר מרחק של סנטימטרים בודדים בין הקיר לספה, כדי לייצר גם שם זרימה חופשית של האוויר.

בחרו בקישוטים אופטימיים

אם תרצו להוסיף עוד אופי ועניין לחלל הסלון, הפנג שואי יקבל באהבה כל עציץ, זר או צמח וכל תמונה או פסל בצבעים שיתאימו לצבעוניות החלל, העיקר שיהיו חיוביים, מעוררי השראה ושיצרו רגש אופטימי ונעים. ברגע שצמח מתחיל לנבול- זה הזמן להפטר ממנו.

יצרו פינת שפע

הפנג שואי מאמין במינימליזם, אבל גם בערך של הדברים. הציבו חפץ היקר לליבכם בפינה הדרום-מזרחית של החלל, בחרו בחפץ המסמל בעיניכם שפע וטוב ומקמו אותו כך שיבלוט וישרה את אווירת השפע.  

מפתח גדול בסלון

אם אתם עוד בשלב התכנון הראשוני של הבית ויש לכם אפשרות בחירה- הבטיחו לעצמכם חלון גדול בסלון! מפתח רחב שמזמין את החוץ פנימה, מרחיב את הנשימה, מייצר תחושת פתיחות וריווח, ומייצר אשליה שהחלל גדול יותר מכפי שהוא באמת.


אולי יעניין אתכם גם: