הסלון בקצה במסדרון – איך לעצב סלון צר וארוך?

מארחים בפסח? רוצים להתחדש עם מינימום הוצאות? קבלו טיפים נפלאים וקלילים שישדרגו לכם את הסלון בן רגע

פורסם בתאריך 16/04/2024

איך לרענן את הסלון לכבוד החג

הסלון הוא אחד ממקומות המפגש המרכזיים של הבית. המקום בו מתכנסים בני המשפחה, המקום בו מארחים, מתרווחים ונמרחים. אבל מה אם הסלון צר וארוך? איך נצליח לעצב אותו כך שיהיה מזמין כמו שאנחנו מקווים? הנה כמה כללים לעיצוב סלון צר וארוך.

לסלון יש תפקיד משמעותי בבית. זאת הסיבה שבעיצוב הסלון, אחת המטרות העיקריות היא לייצר אווירה מרווחת ונינוחה שהמשפחה תרגיש בנוח להתכנס בו, האורחים ירגישו בנוח להתרווח בו והאופי הביתי והמשפחתי ישתקף ממנו.
אבל כשמדובר בסלון צר וארוך שהמרחב בו מצומצם, צריך “לשקר” את המרחב ולייצר את האווירה הדרושה בכמה כלים עיצוביים.

5 טיפים לעיצוב סלון מלבני

ייצרו אשליה של אורך

במקום לבחור בשלוש ספות או מערכת סלון המורכבת מספת תלת וספת דו, בעיצוב סלון מלבני מומלץ לבחור בספה פינתית או בספה אחת ארוכה במיוחד שתיפרס לאורך כל החלל ותייצר תחושה ארוכה ומתמשכת. שלבו איתה שולחן ארוך וצר ושידת טלוויזיה במראה דומה.

שמרו על מינימליזם

כדי להבטיח את האווירה הפתוחה, את זרימת האנרגיה ואת התחושה המאווררת ולא לחוצה, חשוב לשמור על מינימליזם. ככל שתשלבו פריטים קטנים ותעמיסו על החלל כך תמצאו את עצמכם עם אווירה תקועה ומבלבלת. התמקדו במעט רהיטים גדולים שיעשו את העבודה.

שימו לב לצבעוניות

כשאתם ניגשים לעצב סלון מלבני, גם לבחירת צבע הקירות והרהיטים יש הרבה משקל. שימוש בצבעים כהים או עזים עשוי להשתלט על החלל ולייצר אווירה סגורה יותר. כדי לטפח את אשליית המרחב המרווח והארוך, כדאי להשתמש בצבעים מונוכרומטיים בהירים כמו: גווני בז’ וקפה, גווני אבן, לבן על כל גווניו ונגיעות פסטל עדינות.

השתמשו באור טבעי ובתאורה

אחד הכללים החשובים בעיצוב סלון צר וארוך הוא לשמור על חלל מואר. אם יש אפשרות- נסו להאיר את הסלון בתאורה טבעית, שמרו על זווית טובה לחלונות והמנעו מווילונות אטומים. ובנוסף, הגבירו את האור בחלל באמצעות גופי תאורה גלויים וחבויים. כדי לשמור על תחושה מוארת בחרו להשאיר את התקרה בצבע לבן והתמקדו באור לבן ומציף.

השאירו מרחב פתוח

המנעו מחסימת המעברים עם ריהוט ואקססוריז. העדיפו מדפים על הקירות, קישוטים המונחים על הריהוט, עציצים ואקססוריז שיוכלו להתלות על הקירות והתקרה, וריהוט שיכול להיצמד לקירות ולגבולות הסלון. כך לא ייגזל עוד שטח מהמרחב הצר, לא ייחסמו המעברים והאווירה תשמור על הזרימה שאנחנו מחפשים.

לסיכום

יש אינסוף סוגים וסגנונות של סלונים. במשימת העיצוב אנחנו מחפשים להצליח לשלב ולהתאים בין הסגנון שאנחנו אוהבים למגבלות הנתונות של החלל.  אם אתם מתלבטים איך לעצב סלון צר וארוך, זכרו שעיקר המחשבה היא על תחושת זרימת האוויר וייצרו סביבה פתוחה, מזמינה ומינימליסטית, שנותנת תחושה שלמרות צורת החלל- יש מקום לכוווווווווולם!  


אולי יעניין אתכם גם: