באפס מאמץ: איך לרענן את הסלון לכבוד החג

מארחים בפסח? רוצים להתחדש עם מינימום הוצאות? קבלו טיפים נפלאים וקלילים שישדרגו לכם את הסלון בן רגע

פורסם בתאריך 02/04/2024

איך לרענן את הסלון לכבוד החג

פסח הוא זמן מצוין להתחדשות. החג מאפשר לנו להיפטר מהישן ולפתוח דף חדש עם אנרגיות רעננות. אחת הדרכים הטובות ביותר להיכנס לאווירה היא לרענן את הסלון, המקום שבו אנחנו מבלים זמן רב עם משפחה וחברים. אז אחרי שסיימתם עם הניקיונות, הנה עוד כמה פעולות פשוטות שיכולות לעשות את העבודה:

תתחילו לזוז 

שינוי סידור הרהיטים יכול לתת לסלון מראה חדש לגמרי מבלי להשקיע אפילו שקל אחד. נסו לסדר את הרהיטים כך שהחלל יהיה יותר מאוורר ויאפשר תנועה נוחה בחדר. אם זה לא מתאפשר, נסו לשנות את מיקום השטיח, להזיז את הכורסה הישנה שבפינה או אולי לפנות אותה מהחדר. לפעמים מספיקה תזוזה קטנה כדי לשנות את האווירה.

אם בכל זאת אתם מרגישים שזה לא מספק אתכם, התמקדו בפריט אחד בסלון שאותו תרצו להחליף, וקנו אחד חדש במקומו או פריט מיד שנייה. יש היום שוק תוסס של חפצים משומשים, ויכול להיות שרהיט שמישהו אחר מאס בו, הוא בדיוק מה שחסר אצלכם בסלון.

ויהי אור 

התאורה הנכונה בסלון יכולה להיות זו שתקבע אם יהיה לכם כיף לשהות בו או לא. השתמשו במגוון גופי תאורה כדי ליצור תאורה נעימה ומזמינה. אם צריך הוסיפו מנורת שולחן, מנורת רצפה או כמה נרות שייצרו אווירה ביתית וחמימה.

תראו מה שצבע יכול לעשות 

צבע יכול לעזור לכם ליצור בסלון אווירה דרמטית ויוקרתית, או דווקא אוורירית וקלילה. צבעו קיר אחד או את כל קירות הסלון בצבע חדש, ואם אין לכם כוח להפשיל שרוולים ולעלות על סולם עם מברשת, הוסיפו זריקות צבע קטנות באמצעות מדבקות קיר בעיצוב שישמח אתכם.

השינוי נמצא באביזרים הקטנים 

חפצים יפים הם מקור לנחמה ושמחה ולכן הוספה של כמה מהם לחלל הסלון, יכולה לשדרג משמעותית את ההרגשה שלכם. אפשר למצוא היום כריות נוי, שטיחים, פמוטים ופרטי אמנות בטווח מחירים רחב, שיתאים גם לכיס שלכם. מספיק שהעין שלכם תעצור לרגע על אחד מהם, והחיוך כבר יעלה על הפנים מעצמו.

הכניסו את הטבע

אפשר לשדרג בקלות את הסלון באמצעות הוספת עציצים וצמחים ברחבי החדר. כדי שהירוק המרגיע הזה ייכנס לכם לנשמה, מקמו עציץ קטן על המדף, או רכזו קבוצת עציצים גדולה שתיצור לכם מעין תחושת ג’ונגל טרופי בפינת החדר. אפשרות נוספת היא לקנות לעצמכם זר פרחים טריים וצבעוניים, שיקשטו את החלל ויעשו לכם טוב על הלב. זה מגיע לכם!

פינת יצירה 

חופשת פסח יכולה להיות בדיוק הרגע שלו חיכיתם כדי לעבוד על יצירת האמנות החדשה שחלמתם עליה. אם אתם טיפוסים יצירתיים ומוכשרים, נצלו את הזמן כדי להכין יצירה מקורית, מעשה ידיכם, שתוכלו לתלות על הקיר ולהתגאות בה בפני כל מי שבא להתארח בחג.

מריחים את זה?

ריח נעים יכול לשנות לחלוטין את האווירה בסלון ולהעניק לו תחושה של רעננות וחידוש. נרות ריחניים, דיפיוזרים שמבוססים על שמנים אתריים, או מקלות בושם הם דרכים מצוינות להוסיף ריחות שיכולים להרגיע ולשפר את מצב הרוח. אפשר להשתמש גם בצמחים ריחניים כמו לבנדר מרגיע או עשב לימון מרענן כדי להוסיף ריח טבעי לחלל. יש דרך נוספת להפיץ ריח משכר באוויר – לפני שהאורחים מגיעים, הכניסו לתנור עוגה או עוגיות, שיגרמו להם להרגיש בבית ברגע שהם נכנסים.

ספרייה זה כל הסיפור

רבים מאיתנו אוגרים במשך השנים אינספור ספרים שעומדים על המדף בסלון וצוברים אבק. סידור הספרייה הוא פרויקט מושלם לפסח – התחילו במיון הספרים לפי נושאים, ז’אנרים או שמות הסופרים, והיפטרו מכל ספר שאינכם רוצים עוד. לאחר מכן, סדרו את הספרים על המדפים לפי הקטגוריות שבחרתם. אחד הטרנדים בשנים האחרונות הוא סידור הספרים על פי צבע הכריכה – לפי סדר צבעי הקשת. התוצאה שמתקבלת מספקת ושובת עין.

אפשר להוסיף למדפים גם אביזרים דקורטיביים, תמונות משפחתיות או מזכרות שלכם מטיולים בעולם, אבל השאירו מקום פנוי, גם לתחושה קלילה ומאווררת, וגם לספרים חדשים.


אולי יעניין אתכם גם: