עמוד הבית > מגזין

גם לכם כואב הגב? יש מה לעשות

יום ראשון, 29 ליולי, 2018

למה החיים המודרניים הורסים לכם את הגב? הנה 10 סיבות

בעידן הנוכחי אנחנו נמצאים כל היום על הכביש או מול המסך והגב שלנו סובל מכך. איך אפשר להקל על הכאבים? הנה כמה פתרונות פשוטים


כואב לכם הגב? מסתבר שאתם לא לבד. מדי שנה כמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת מתלוננת על כאבי גב, ומומחים מעריכים כי יותר מ-80% מהאוכלוסייה יסבלו מכאבי גב בשלב זה או אחר של חייהם. למרות הנתונים המדאיגים, יש חדשות טובות – רוב כאבי הגב נגרמים בגלל אורח החיים המודרני, ולא בשל מצבים בריאותיים או גופניים חמורים. לכן, שינויים קטנים יכולים לשפר משמעותית את המצב. אספנו עבורכם 10 סיבות שכיחות לכאבי גב, וכמה פתרונות פשוטים שיעזרו לכם להקל על הכאב:

1. נהיגה: ישיבה בזווית ובתנוחה קבועים במשך פרקי זמן ארוכים, מפעילה לחץ על הגב. כדי להקל על הכאבים חפשו כרית תמיכה לנהיגה שתתמוך בגב התחתון. אם אתם מבלים שעות רבות במכונית, כדאי לשקול לקנות כיסא עם מנגנון חימום, או משענת גב אורטופדית לרכב.

2. שינה: כאבי גב בעקבות שינה נובעים לרוב משתי סיבות עיקריות – תנוחה לא נכונה ואיכות המזרון. שינה על הבטן, לדוגמה, מונעת את הקימור הטבעי של עמוד השדרה. במצב כזה מומלץ להניח כרית מתחת לבטן התחתונה, או לשנות את זווית השינה. אפשר להשתמש בכריות ייעודיות, שמסייעות בשמירה על תנוחה מתאימה. לגבי המזרוןחייבים לבחור מזרון שתומך בגב, כדי לאפשר לעמוד השדרה מנוחה ושיקום במהלך הלילה. אין מזרון אחד שמתאים או מומלץ לכולם. לכן, מומלץ להגיע לחדר תצוגה ולנסות את המזרונים השונים כדי למצוא את המזרון שמתאים ביותר עבורכם.

3. שגרת טיפוח: כיפוף הצוואר בעת צחצוח שיניים, עיקום הגב כדי להתקרב לראי בזמן גילוח, ייבוש שיער, כל אלה משפיעים על זווית הגב והצוואר ומפעילים עליהם לחץ. מומלץ לתלות את המראה בגובה מתאים ובמקום נגיש, ולהיות מודעים. אם אתם חשים באי נוחות, נסו לשנות את הזוויות או החליפו ידיים.

4. פעילות גופנית לא נכונה – פעילות גופנית היא חיונית, קריטית ונחשבת לאחת הדרכים הטובות ביותר להקל על כאבי גב. עם זאת, חשוב לבצע את הפעילות בצורה נכונה – להקפיד על חימום וקירור של השרירים לפני ואחרי הפעילות, לדאוג לנעליים נוחות ותומכות, ללכת על משטחים מתאימים ולדאוג שהתרגילים השונים נעשים תוך הגנה ושמירה על הגב. נסו יוגה או פילאטיס עם מדריך כדי להקל על כאבי הגב.

5. אורח חיים יושבני – ביטוי חדש שנכנס לחיינו בשנים האחרונות ומתאר את השגרה של רובנו, שבה במשך רוב שעות היום אנחנו בתנוחת ישיבה (בעבודה, ברכב, בבית). חשוב למצוא דרכים לשלב תנועה ופעילות במשך היום, לקום מהמחשב, לחלץ רגליים, להתהלך ולהתמתח. השקיעו גם בכיסא ארגונומי מותאם או בכדור פיזיו ושקלו מעבר לשולחן עמידה (לפחות לחלק משעות היום).

6. אורח חיים לא בריא – עישון ותזונה לקויה משפיעים על התחושה הכללית ועל רמת הכאב בכל הגוף וגם בגב. הפסקת עישון ושינויים תזונתיים, שכוללים הפחתה באוכל מעובד, בסוכר ובמלח, שימוש בשומנים בריאים והעשרת התפריט בירקות ופירות, קטניות ודגנים מלאים – יקלו ויפחיתו את כאבי הגב.

7. מטלות בית – ניקיון, כביסה, סדר – כל הפעולות האלה גורמות לנו לבצע תנועות חזרתיות של כיפוף, שמפעילות לחץ על הגב התחתון. מכיוון שהמטלות לרוב הכרחיות, מוטב לחפש טריקים ופטנטים שמאפשרים להימנע מאותה תנועת כיפוף, כמו למשל חבל תלייה מוגבה ושואב אבק עם ידית ארוכה.

8. סחיבות – תיק צד, קניות, תינוק, מזוודה, תיק על גלגלים הם רק חלק מהדברים שאנחנו סוחבים באופן שוטף. הסחיבה נעשית בצד אחד של הגוף ויוצרת חוסר איזון של עמוד השדרה ושל השרירים. פזרו את המשקל, כמה שאפשר, על שתי הידיים, החליפו ידיים לעיתים תכופות והעדיפו תיקים ומנשאים שמאפשרים סחיבה על הגב.

9. זווית קריאה או צפייה בטלוויזיה – רובנו נעדיף לקרוא ולצפות בטלוויזיה כאשר אנחנו חצי שעונים או נשענים על הצד. שתי התנוחות האלה פוגעות בשרירי הגב ועלולות לגרום לכאבים עזים. מומלץ לשבת על כיסא נוח, עם תמיכה נאותה לגב בזמן שאנחנו קוראים או צופים בטלוויזיה, ורק לאחר מכן לעבור למיטה. אם אתם מתעקשים על קריאה במיטה, חפשו כרית ייעודית שתומכת בעמוד השדרה.

10. התייבשות – המים משפיעים על כל תא ותא בגוף ויש להם תפקיד מכריע בבריאות הגב ועמוד השדרה. מים ממלאים את הדיסקים בין חוליות עמוד השדרה ומשמשים כבולם זעזועים. כאשר אנחנו מיובשים, הדיסקים אינם מצליחים לתמוך במשקל גופנו והתוצאה היא כאבים, נפיחות, דלקות וגם פריצות דיסק. הפתרון פשוט, הקפידו על שתייה מרובה של מים.




קטלוג

צור קשר

מיטב המומחים של אמריקן קומפורט יתאימו לך את הכורסא האישית שלך, השאירו פרטיכם ונחזור בהקדם

חדשות האתר

הכדור שיעזור לכם להירדם בלילה

המדריך לשימוש בכדורי שינה

איך יודעים באיזה כדור שינה לבחור, מה הסיכונים ומתי צריך מרשם רופא? כל מה שצריך לדעת על כדורי שינה



שינה קלה, מחיר כבד

שינה קלה: למה אני מתעורר מכל רעש קטן?

אם גם שנת הלילה שלכם שברירית ולא רציפה, כדאי שתדעו מה גורם לתופעה – ומדוע אסור לכם להשלים עם שינה קלה