רוצים להירגע בסוף היום? כך תעשו זאת נכון

רוצים להירגע בסוף היום? כך תעשו זאת נכון

לא חייבים למצוא זמן פנוי ביומן כדי ליהנות מעיסוי טוב. הנה 5 דרכים לפרגן לעצמכם מסאז' בבית

הימים שלכם עמוסים. מהדקה שאתם קמים בבוקר, אתם כל הזמן בפעולה – רצים מפגישה לפגישה, עובדים על כמה מסמכים ומצגות במקביל, עונים לטלפונים, כותבים מיילים ואוכלים תוך כדי עבודה. אחר הצהריים עמוס לא פחות – אתם ממהרים לצאת מהעבודה כדי לאסוף את הילדים, להסיע אותם לחוגים ולעשות סידורים. 
אחרי הכל, אתם מגיעים הביתה, דואגים לארוחת ערב ועכשיו אתם יכולים, בשעה טובה, להירגע.

למרבית האנשים קשה לעשות מעבר חד בין העומס של היום לבין הרצון העז לנוח ולהירגע. הראש ממשיך לעבוד, אתם נזכרים בעוד מטלה ובעוד משימה, גופכם מכווץ ואתם במצב של דריכות מתמדת. למתח שכזה יש השלכות על הבריאות הפיזית והנפשית וחשוב ללמוד כיצד לנשום עמוק ולנוח אחרי יום עמוס. הנה כמה עצות שיעזרו לכם להוריד הילוך ולהירגע:

הרגישו בנוח בבית

חלצו נעליים, נעלו נעלי בית מפנקות והחליפו לבגדי בית נוחים. חשוב לזכור, בבית אתם לא צריכים להיות ייצוגיים. אם יש לכם זמן, פרגנו לעצמכם מקלחת חמה וארוכה, השתמשו בליפה או בסבון גרגירים כדי להמריץ את מחזור הדם ולהשיב לכם אנרגיות.

צרו אווירה 

מוסיקה אהובה היא דרך נהדרת שתסייע לכם להירגע. יש כאלה שיעדיפו מוסיקה רועשת וקופצנית, שתשכיח מעליהם את העומס של היום, אחרים יבחרו במוסיקה שקטה שתסייע להשתחרר ולהפחית מתחים. כלל האצבע הוא פשוט: אם אתם אוהבים את מה שאתם שומעים, זה מתאים.

סדרו את הבית 

כשהמוסיקה מתנגנת ברקע, זה הזמן להחזיר את הסדר לבית, כדי שתוכלו ליהנות ממנו מבלי לדאוג לכלים שבכיור, או לכביסה שממתינה. עם אנרגיות מחודשות, תוכלו לתקתק את מטלות הבית (את המינימום הנדרש כדי שתרגישו טוב), ולהתפנות להתפנקות.

עוד בנושא: כך תעניקו לעצמם מסאז’ מושלם, בלי לצאת מהבית

אכלו בהנאה

לא רק הצבא צועד על קיבתו ואחרי יום עמוס, אין דבר יותר נחוץ מאשר להרגיע את הרעב. חממו שאריות, הכינו ארוחה קלה או הזמינו טייק אווי. אל תשכחו, גם חביתה הופכת לארוחת גורמה, כשהיא מוגשת עם כוס יין משובח. אכלו ושתו להנאתכם והרגישו איך השרירים נרפים.

שחררו את השרירים 

עיסוי, לחץ עדין שמופעל על השרירים, תנועות סיבוביות מענגות שמשחררות ומרפות. יש שלל דרכים מומלצות לעשות מסאז’ ביתי, כל מה שנותר הוא לבחור את הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

הרגיעו את הנפש 

מחקרים מצאו שמדיטציה יכולה לסייע להוריד את לחץ הדם, לשפר את זרימתו, להקטין חרדות ולהפחית מתחים. תוכלו להיעזר באחד המדריכים באינטרנט שמלמדים כיצד לעשות מדיטציה. נסו את אחד התרגילים הבסיסיים: שבו או שכבו בצורה נוחה, עצמו עיניים ונסו להתמקד בנשימות שלכם. הרגישו את תנועת הגוף עם כל נשימה, את תנועת בית החזה, הכתפיים, הבטן. אל תשנו את קצב או עוצמת הנשימות, אלא רק התמקדו בהן במשך 3-2 דקות. בכל יום האריכו מעט את התרגול.

השקיטו את המחשבות 

גשו לספה או לכורסה, כשכוס שתיה חמה ונשנוש טעים מונחים על ידכם. התכסו בשמיכת טלוויזיה חמימה ורכה והחליטו אם אתם במצב רוח לסרט או לפרק מהסדרה שאתם צופים בה. אולי אתם  מעדיפים לקרוא, או פשוט לשוטט ברשתות החברתיות שלכם.

הזמינו חברים 

יש ימים שבהם אנחנו מעדיפים להתחפר בשמיכה לבד ולבהות במסך, ויש ימים שאנחנו זקוקים לחברה. חברים שיסיחו את דעתנו ויצחיקו אותנו. הזמינו כמה חברים, בקשו מהם לעצור בדרך ולקנות כיבוד קל או הזמינו פיצה, ותיהנו מחברה טובה ומניקוי ראש יסודי.

לכו לישון  

אין ספק, כשישנים טוב הגוף נרגע והלחץ יורד. כבו מכשירים אלקטרוניים, היכנסו למיטה בשעה מוקדמת, החשיכו את החדר, השקיטו רעשים, ותנו לשינה להרגיע את הגוף והנפש.